حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند

زنجیره طلایی مقاومت شکل گرفته است/ همگان در تحقق اقتصاد مقاومتی سهیم هستند

تاریخ: ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
                    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه شهرستان دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی امروز در پیام جمعه خود در آخرین روز جمعه ماه شعبان در گفت‌وگوی زنده با رادیو تهران، ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه رمضان اظهار کرد: ماه رمضان، ماه کسب تقواست.

وی افزود: خداوند متعال می‌فرماید «هدف روزه به دست آوردن تقواست»؛ از این رو، ماه رمضان ماه خداوند، طهارت، پاکیزگی و تسویه ناخالصی‌هاست.

*هیمنه پوشالی آمریکا شکسته شد

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: ماه رمضان، ماهی است که برای هدایت انسان بسیار خوب است؛ ماه آمرزش گناهان بوده و شیاطین در این ماه محدود هستند؛ امام سجاد (ع) وقتی که ماه رمضان فرا می‌رسید، خرسند می‌شدند و با آغوش باز به استقبال می‌رفتند، اما وقتی ماه رمضان تمام می‌شد، غمگین و ناراحت بودند.

فتاح‌دماوندی اضافه کرد: پیامبر اعظم (ص) فرمودند «ماه رمضان بهترین ماه‌‌ها، روزها‌، شب‌ها و ساعت‌هاست که اگر کسی در این ماه نفس بکشد، پاداش تسبیح را خداوند متعال به او عنایت می‌کند».

وی با بیان اینکه امروز پنجم اردیبهشت‌ماه سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس در سال ۱۳۵۹ است، تصریح کرد: بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸، هیمنه پوشالی شکسته شد و در ۲۰ فروردین ۵۹ رابطه خود با ایران را قطع کرد و در ۵ اردیبهشت ۵۹ تصمیم گرفت با عملیاتی به نام پنجه عقاب به ایران حمله کند.

*آمریکا قبل و بعد از انقلاب به ما ظلم و بدی کرده است

امام جمعه شهرستان دماوند بیان کرد: آمریکا با مدرن‌ترین تجهیزات، صرف بودجه سنگین و زبده‌ترین نیروهایش تصمیم گرفت به ایران حمله و اهداف خود را محقق کند؛ همه در خواب بودند، اما صحرای طبس طوفان شد و ۶ بالگرد و ۶ هواپیما آتش گرفتند و سوختند.

فتاح‌دماوندی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند «آیا جز این بود که یک دست غیبی در کار است و شن‌ها مأمور خداوند متعال بودند»؛ خداوند متعال در طول تاریخ، مردم ایران و مسلمانان را کمک کرده است.

وی تأکید کرد: ما باید بدانیم این آمریکا قبل و بعد از انقلاب به ما ظلم و بدی کرده است و امروز به جار کارتر، ترامپ آمده، اما خدای ما همان خداوند است و مردم ما همان مردم شجاع واستکبار ستیز هستند؛ چراکه قرآن، پیامبر و اسلام‌ می‌گویند که باید با مستکبران مبارزه کرد.

*زنجیره طلایی مقاومت شکل گرفته است

امام جمعه شهرستان دماوند اظهار داشت: امام راحل فرمودند «کارتر باید بداند که حمله به ایران، حمله به تمام بلاد مسلمانان است و مسلمانان در این امر بی تفاوت نیستند»؛ امروز هم مسلمانان بیدار و گروه‌های مقاومت در ایران و منطقه گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستند و زنجیره طلایی مقاومت شکل گرفته است.

فتاح‌دماوندی خاطرنشان کرد: امروز شاگردان شهید حاج قاسم سلیمانی با شجاعت و قدرت از کیان اسلام دفاع می‌کنند و رزمندگان بدون مرز هستند؛ روزی مقابل داعش و تکفیری‌ها ایستادند و امروز در جنگ‌های مقاومت بیولوژیکی و عرصه بهداشت و درمان مقابل ویروس کرونا فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران و کشورهای منطقه همه ایستاده‌اند تا ایران و اسلام بماند، افزود: در رزمایش مواسات و همدلی که رهبر انقلاب اعلام کردند، همه شهرها و روستاها و مساجد و حسینیه‌ها فعال شدند و به طور دائم بسته‌های معیشتی به نیازمندان اهدا و مغازه‌داران و صاحبان خانه اجاره‌ها را می‌بخشند و همه به یکدیگر کمک می‌کنند.

*حال و هوای ابتدای انقلاب و دفاع مقدس زنده شده است

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه امروز حال و هوای ابتدای انقلاب و دفاع مقدس در کشور زنده شده است، گفت: مردم در دفاع از حرمین شریفین، مرزهای زمینی و هوایی، فرهنگ اسلامی و ایرانی، تحکیم بنیاد خانواده ایستاده‌اند و متحد هستند و با ایمان و اخلاص پیش‌ می‌روند.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: در تحقق اقتصاد مقاومتی که در ۱۰ سال اخیر در عناوین مختلف توسط مقام معظم رهبری بیان شده، همه سهیم هستند و باید برای رونق و جهش تولید، حمایت از کارگر و کالای ایرانی تلاش کنیم تا در این جنگ اقتصادی پیروز شویم.
                

تصاویر

نظرات